Országjárásuk során kedvelték meg a vidéki turizmust

29 márc. 2015 Vaskor István

Évtizedekkel ezelőtt a családi kirándulások tapasztalatai alapján a Csiszár házaspár úgy döntött, hogy vendégházat alakít ki a természet lágy ölén.

erdolak5Csiszár István foglalkozása erdész, felesége Erzsébet asszony korábban az idősek klubját vezette Himodon, mely Győr-Moson-Sopron megyében, Kapuvártól alig több mint tíz kilométerre délre helyezkedik, és közúton a Kapuvárt Celldömölkkel összekötő főúton, illetve Hövej, Gyóró és Kisfalud  községek felől közelíthető meg.

A Tölös Majorban magasodó házban 1981 óta élnek. A porta fele része a lakásuk, a másik pedig hosszú esztendőkön át üresen állt. Ennek átalakításáról, történetükről a gazdaasszony beszélt.

erdolak1- Harmincnégy éve vagyunk házasok – mondta Csiszár Istvánné. – Ideköltözésünk után erdészeti facsemeték nevelésével foglalkoztunk néhány hektárnyi területen, közben pedig vérebeinkkel versenyekre jártunk az ország különböző részeire. Egy alkalommal falusi vendégházban szálltunk meg, ahol szinte otthon éreztük magunkat. Akkor fogalmazódott meg bennünk, hogy himodi házunk másik felében kialakíthatnánk mi is egy vendégfogadót.

- Ami a jelek szerint meg is történt.

- Nem ment azért ilyen egyszerűen. Gyűjtöttünk még sok-sok tapasztalatot és nyolc évig vártunk pályázati lehetőségre. Miután utóbbi lehetőség is megadatott számunkra, kialakítottuk az öt szobás, négynapraforgós minősítésű Erdő-Lak Vendégházat, melyet két éve működtetünk. A szálláshely az épület tetőtéri részében található, az alsó szinten a tisztálkodó helyiségek, konyha és közösségi terem áll vendégeink rendelkezésére. A házat körülölelő területen a gyerekeknek homokozós, csúszdás játszóteret alakítottunk ki, a felnőtteknek pedig főzési, bográcsolási és grillezési lehetőségük van, és kemencében sült ételek is készíthetőek.

erdolak3- Mennyire népszerű ez a csend és a nyugalom a vendégek körében?

- Örömmel mondhatom, hogy sokan megfordulnak vendégházunkban. Érkeznek családok, baráti csapatok és a környéken vadászó külföldiek is gyakori látogatóink. A szálláshelyen kívül a környező településeken is több szórakozási, pihenési lehetőséget tudunk biztosítani. Ilyen a Himodi horgásztó, ahol hobbihorgászatra van lehetőség, sétakocsikázás, erdei kirándulás vadlessel, de megtekinthető a környék épített öröksége is, mint a Ciráky király-kápolna, a fertődi Esterházy Kastély és a mihályi Dőri-kastély. A Fertő-Hanság Nemzeti Parkba bérelt kerékpárokon, vagy lovas fogattal is kirándulhatnak vendégeink. A fürdőbe vágyókat is szervezett utaztatás kertében el tudjuk vinni a sárvári Termál és Gyógyfürdőbe. Bár mi nem étkeztetünk, jó kapcsolataink révén a közeli vendéglátóhelyekről a helyszínre hozatjuk a házias ételeket, de kérésre házi koszt is igényelhető..

- Nem titok, hogy vendégcsalogatóként jelentős fejlesztést kezdtek el.

erdolak2- Most készül bemutatótermünk, melyet két apropó miatt álmodtunk meg. Az egyik, hogy a környéken sok a gyümölcs, ezzel együtt nyáron a „Szedd magad!” akció. Úgy gondoltuk, hogy a nálunk megszálló vendégek ebben a bemutatóteremben – a szabadtéri kemencében és katlanban előkészítve – eltehetik télire lekvárjukat és szörpjüket. Azt gondolom, ez a látványosság, a praktika mellett felejthetetlen élményt is nyújthat a vállalkozó kedvű turistáknak. Az álom másik része a téli időszakra vonatkozik: a bemutatóterem egésze alkalmas falusi disznótor megrendezésére is, ahol adott esetben egy baráti közösség vagy egy céges csapat képzett szakember irányításával dolgozhatja fel az állatot, készítheti el a „disznóságokat”, és a jó hangulat sem maradhat el.

- Milyen környékbeli programok kínálkoznak az Önöknél megszállóknak?

- Nagyon gazdag a térség ajánlata, hiszen sok település egy órán belül gépkocsival könnyen megközelíthető. A teljesség igénye nélkül a „választék”: Kapuvári Böllérmáj Fesztivál, Szent Anna-napi Lovasnapok (Kapuvár), Himodi Szilva Nap, Csornai Tavaszi Fesztivál, Mihályi Almanapok, Beledi Pünkösdi Fesztivál, Soproni Volt Fesztivál, Rábaközi Rali, Répcelaki Kalinkó Fesztivál. Ne tűnjek önzőnek, ha azt mondom: minden rendezvény nélkül is nagyon jól érzi magát az a vendég, aki „csak” nálunk tölt el napokat: a csend és a nyugalom szigete vagyunk, mely megnyugvást ad testnek és léleknek Himodon, a Tölös Majorban, az Erdő-Lak Vendégházban.

erdolak4A szálláshelyről további információk a www.erdolakvendeghaz.hu weboldalon, az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.@gmail.com e-mail címen vagy 06-20-966-7568-as telefonszámon kaphatók.