Gasztrokaland és családias vendéglátás a Tassi Halászcsárdában

22 szept. 2014 Vaskor István

A Csepel-sziget déli csücskével szemben lévő Tass község a turisták kedvelt helye, a Tassi Halászcsárda pedig a gasztronómia szerelmeseinek „otthona”.

tassicsarda1A megragadó üdülőövezet egyben horgászparadicsom, ahol a természeti környezet nagy része még ma is érintetlen. A Duna part és az ártéri erdők csendje horgászok és üdülők ezreit vonzza. Szentgyörgypusztán a Kunsági csatorna, a Ráckevei Duna-ág és az Öreg Duna találkozásának centrumában található a Tassi Halászcsárda, melyet 1998 óta a Hajdú-család üzemeltet, egy – a szakmában ismert és elismert „régi motoros” – Lengyel Erzsébet vezetésével. Erzsike vagy Erzsi néni – ki hogyan szólítja - a vállalkozás Jolly Jokere, s ezt a sok-sok vendég mindegyike tapasztalhatja.

- Örömmel mondhatom, hogy halászcsárdánk szolgáltatásaival és ínyencségeivel, vendégeink megbecsülésével és maximális kiszolgálásával a vendéglátó szakma jó hírvivője – említi Lengyel Erzsébet. – Ám céljaink között szerepel a Duna menti vidék csodálatos értékeinek védelme, további szépítése, a ma még élő népszokások megőrzése és megismertetése, úgy, hogy ezeket a gasztronómiai és természeti élményeket a hozzánk betérők örökre a szívükbe zárják.

tassicsarda2Az épület szerencsésen túlélte a történelem viharait, míg sorsa megnyugtatóan rendeződött. Elmondások szerint a Tassi Halászcsárda 1905 épült mai helyén. A csárdát egy dömsödi kereskedő építette azzal a céllal, hogy a dunai hajók személyzetének kikötés után legyen hol  megpihenniük, és egy jót étkezniük. 1950-ben a csárdát államosították, üzemeltetője a Dunavecsei Áfész lett. A sokak által ma is jó szívvel emlegetett kiváló vendéglátó, Szigetfű Bálint vezetésével fellendült a csárda forgalma, miközben 1950 és 1990 között kétszer is a tűz martalékává vált. Eredeti állapotát már nem nyerte vissza, néhány évig zárva is volt, mígnem 1997-ben a Hajdú-család megvásárolta az ingatlant.

- Nekem még megadatott a lehetőség – folytatja a cégvezető -, hogy sokat beszélgessek Szigetfű Bálint bácsival. Kiváló szakember volt ő, aki diskurzusaink közben mesélt a csárda korábbi működéséről, mindennapjairól, személye tapasztalatairól. Ezek jó muníciók voltak az indításhoz. Én 1995-ben – egy másik vállalkozás alkalmazottjaként – kerültem a csárdába, családunk pedig az ingatlan megvásárlását követően 1998. május 1-jén nyitotta meg újra a Tassi Halászcsárdát. A napi teendők legjava, a vendégek „kényeztetése”  rám hárul, de a munkában kiveszi részét két fiam – Árpád és János –, valamint menyem Zsuzsika is, de természetesen alkalmazottaink is vannak. Célunk, hogy a nagy múltú csárda hírnevét megőrizzük és továbbvigyük.

tassicsarda4Hogy jó úton járnak, azt a vendégforgalom és a visszatérők nagy száma, a csárdában lebonyolított sok rendezvény is igazolja. Nyáron – a terasszal együtt – kétszáz főt, ősztől tavaszig a csárdában 80-100 vendéget tudnak egyszerre fogadni. Nyáron minden nap 11-22 óráig – igény szerint akár tovább is –, a hűvösebb évszakokban pedig hétköznap 11-20, hét végi napokon 11-22 óráig tartanak nyitva. Vállalják rendezvények lebonyolítását: családi, születésnapi, baráti,, üzleti összejöveteleknek, keresztelőknek, esküvőknek biztosítanak ideális helyszínt. Nemrégiben például a tassi Darányi Ignác Borlovagrend tagjai tartották itt a borlovagok találkozóját.

- Örömmel mondhatom, hogy sok híresség is megfordul nálunk – említi Lengyel Erzsébet. – Neves sportolók, zenészek, énekesek, művészek is vannak visszatérő vendégeink között. Konyhánk változatos kínálata, ételkülönlegességeink, a családias vendéglátás jó vonzerő. Halászcsárda lévén halételeink – a harcsapaprikástól az egész süllőn át a tassi halászléig – a legnagyobb kedvencek, de a gyöngytyúk- és fácánlevestől a bugaci lacipecsenyéig különlegességek egész sorát kínáljuk. Huszonnyolc féle, háromfogásos, olcsó árfekvésű családi menüjeink is keresettek. Amit jó ha tudunk: nálunk Erzsébet utalvánnyal is lehet fizetni.

Lengyel Erzsébet valóban a csárda Jolly Jokere.  A cégvezető hölgy igazi háziasszonya az egységnek: ha kell, éppen a konyhában segít vagy felszolgál, de nincs olyan vendég, akihez ne lenne néhány kedves szava. Az asztalok között járva érdeklődik az ételek minőségéről, lesi a kívánságokat, programokat ajánl, szükség esetén segít szállást intézni. A képzeletbeli szlogen: mindent a vendégért!

tassicsarda3Ezt erősíti az a sok-sok vendégkönyve írt bejegyzés, mely a Tassi Halászcsárda hangulatát, a Lengyel Erzsébet vezette csapat munkáját dicséri. Kedvcsinálóként nem is lehetne szebb gondolatokkal zárni az írást, mint néhány véleménnyel.

„Nagyon köszönjük a vendéglátást, bár ez nem is vendéglátásnak nevezhető, mivel az első perctől fogva úgy éreztük, hogy egy nagy családba érkeztünk. Mindenkinek üzenem: aki még nem volt a Tassi Halászcsárdában, és nem élvezte Erzsikéék vendégszeretetét, az élő zenét, valamint nem látta a csodálatos tassi tájat, a dunai zsilipeket, annak ezt meg kell tapasztalnia!”

„Kedves Erzsike és csapata! Kívánom, hogy még nagyon sokáig és minél több embert örvendeztessenek meg vendégszeretetükkel.”

„Kedves Erzsi néninek és vendégszerető csapatának ezúton fejezzük ki hálánkat, hogy ebben a mai világban ilyen színvonalú vendéglátást és vendégszeretetet tudnak nyújtani. Ezen a helyen a vendég az első, minden kívánságunkat lesték. Sok sikert kívánunk további munkájukhoz!”

{youtube width="570" height="428"}CW29YO8aJXo{/youtube}

További információk a Tassi Halászcsárda weboldalán és Facebook-oldalán találhatók.

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek