Mit kezdjünk a gyanús, rossz élelmiszerekkel?

08 ápr. 2014 Katus Eszter

Savanyú tej, molyos búzadara, gyanús ásványvíz: néha előfordul, hogy minőségi probléma van a vásárolt termékkel. Sokan nem tudják, mi a teendő ilyenkor?

tej1Egy olvasó azzal a panasszal kereste fel az Új Dunántúli Naplót, hogy vett pár palack ásványvizet, és az egyiknek olyan furcsa íze volt, hogy egyenes megijedt: hátha mérgező anyag van benne. Szerette volna megvizsgáltatni, de a felkeresett intézmények egymáshoz küldték, illetve elutasították, mondván, nyitott üveg esetén már nem tudják kizárni, hogy a szennyeződés utólag került bele. Az eset felvetette a kérdést, vajon mit tehetünk, ha hasonló helyzetbe kerülünk?

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál (NÉBIH) a lap érdeklődéséreelmondták, laboratóriumi vizsgálatot fogyasztók is kezdeményezhetnek, ez esetben azonban a vizsgálat költségei a megrendelőt terhelik. A hivatal ezért elsősorban azt javasolja a lakosságnak, hogy élelmiszer-biztonsági probléma gyanúja esetén tegyenek közérdekű bejelentést a hivatal e célból létrehozott zöld számán (06-80/263-244).

fagyi2A vásárlás helyén tett panasz esetén a forgalmazó köteles azt azonnal megvizsgálni és orvosolni. Amennyiben a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a kivizsgálás helyben nem lehetséges, akkor a forgalmazónak a panaszról (két példányban) jegyzőkönyvet kell felvennie, és intézkednie kell a további vizsgálatokról. Ha csak otthon veszi észre a vevő, hogy a megvásárolt élelmiszer kifogásolható, jelezheti azt a vásárlás helye szerint területileg illetékes járási állat-­egészségügyi hivatalnál vagy a megyei kormányhivatal élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatóságánál, illetve, területi illetékességtől függetlenül a NÉBIH-nél.

A lényeg, legyünk határozottak, és ne féljünk panaszt tenni.

A NÉBIH tájékoztatása szerint a hatóság felé tett bejelentések kivizsgálásának eredményessége szempontjából fontos, hogy a bejelentés minél több adatot tartalmazzon a kifogásolt élelmiszerre vonatkozóan. Vagyis ha lehet, szerepeljen benne a vásárlás helye (üzlet megnevezése, címe), ideje, az élelmiszer pontos megnevezése, a gyártó/forgalmazó neve, a termék gyártási száma (csomagolt áruknál), illetve a termék fogyaszthatósági/minőségmegőrzési ideje is (szintén csomagolt áruknál).

Forrás: bama.hu

 

 

Ezek is érdekelhetnek

Sokszinűvidék.hu - Ahol a jó élet lakik - 2015

 

Kiemeltek